16:50 Засідання педагогічної ради «Підвищення кваліфікації вчителя: від самоосвіти до професійного зростання» | |
Генрі Форд
Навчання впродовж життя - одна з найважливіших компетентностей сучасної людини. Це одна з глобальних цілей сталого розвитку, затверджених у 2015 році на саміті ООН. Необхідність постійного професійного та особистісного розвитку нині стала характерною рисою для більшості професій, а особливо цього потребує сучасне вчительство. Адже, щоб молоде покоління здобувало якісну освіту, педагоги мають розуміти сучасні освітні тренди, володіти необхідними технологіями та постійно підвищувати свій професійний рівень. Поняття «професійний розвиток» визначають як зростання професійних досягнень у результаті накопичення нового систематичного перегляду вже наявного практичного досвіду. Самоосвіта в умовах реалізації Концепції НУШ стала важливою для педагогів. Від учителя залежить його рівень професійної майстерності, якість професійного зростання та імідж як педагога. Основною формою професійного розвитку педагогів залишається підвищення кваліфікації. Актуальні питання підвищення кваліфікації в контексті нових нормативних документів педагогічні працівники школи розглянули 31 грудня на засіданні педагогічної ради «Підвищення кваліфікації: від самоосвіти до професійного зростання». Директор школи Зінчук В.В. висловив думку, що нова система підвищення кваліфікації передбачає серйозне розширення можливостей для самовдосконалення та розвитку педагогічної майстерності учителів. Заступник директора Ковальчук М.М. зосередила увагу учасників засідання на вимогах нормативних документів, що регламентують процес підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Відповідно до ст.54 Закону України «Про повну загальну середню освіту» педагогічні працівники зобов’язані постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність. Такий обов’язок урівноважується правом педагогічних працівників на вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ та організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації. Навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня-гімназія» м.Горохів сприяє професійному розвитку та підвищенню кваліфікації педагогічних працівників. Так, у 2020 році основними видами підвищення кваліфікації були навчання за програмою підвищення кваліфікації при ВІППО, участь педагогів у семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, науково-практичних конференціях, опанування онлайн курсів у різних суб’єктів підвищення кваліфікації. Педагогічні працівники обирали основні напрями підвищення кваліфікації: розвиток професійних компетентностей; формування ключових компетентностей у здобувачів освіти, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами, використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, емоційно-етична, комунікаційна, мовленнєва компетентність. Потреби у педагогічних працівників у здобутті нових чи поглибленні здобутих раніше компетентностей були пов’язані з новими викликами: викладанням у класах НУШ, інклюзивних класах, впровадженням дистанційного навчання. Протягом 2020 року 28 педагогів підвищили кваліфікацію за програмами ВІППО, а 41 учителем нашого закладу було подано клопотання про визнання результатів підвищення кваліфікації, здобутих у інших суб’єктів дистанційно. Успішне та систематичне підвищення кваліфікації - це не просто вимога законодавства, а можливість реально підвищити ефективність роботи педагога. Учитель початкових класів Боса Н.П. поділилась досвідом формування професійної компетентності в умовах реалізації Концепції НУШ , освоєння нових методик, основ формувального оцінювання, створення освітнього середовища в умовах НУШ. Учитель зарубіжної літератури Тимчук А.І. окреслила можливості вдосконалення професійних компетентностей через підвищення кваліфікації на очних курсах при ВІППО. Педагоги Бородавка З.А., Оніщук-Бацмай С.В. висловилися щодо переваг і недоліків сучасного інструменту підвищення кваліфікації – онлайн-курсів. Заступник директора Бочковський В.Д. подівся думками щодо мотиваційних аспектів підвищення кваліфікації та самоосвіти задля професійного розвитку вчителів. На засіданні педагогічної ради було затверджено Положення про порядок визнання результатів підвищення кваліфікації, задоволено подані клопотання педагогічних працівників про визнання результатів підвищення кваліфікації, здобутих у інших суб’єктів освітньої діяльності, фізичних та юридичних осіб. Відповідно до поданих педагогами пропозицій було затверджено план підвищення кваліфікації на 2021 рік. Педагогічний колектив дійшов висновків, що професійний розвиток потребує активної позиції педагога і є довготерміновим процесом набуття та вдосконалення раніше набутих компетентностей у межах професійної діяльності учителя.
| |
|
Всього коментарів: 0 | |