Неділя, 24.11.2024, 11:16
Вітаю Вас Гость | RSS

Форма входу

Категорії розділу

Символіка [1]
Адміністрація [1]
Педагогічний колектив [8]
Етичний кодекс [1]
Електронні адреси працівників [1]
Правила зарахування до закладу освіти [1]
Набір у перший клас [29]
Навчально-виховна робота [164]
Методична робота [111]
Виховна робота [430]
Гурткова робота [31]
Дослідно-експериментальна робота [44]
Інклюзивне навчання [29]
Дистанційне навчання [175]
Учитель року [5]
Історія школи [11]
Традиції школи [89]
Учнівсьне самоврядування [49]
Нормативна база [7]
Результати моніторингу якості освіти [20]
Співпраця з навчальними закладами [27]
Зовнішнє Незалежне Оцінювання [15]
ДПА [9]
Прозорість та відкритість освітнього закладу [36]
Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти [2]
Олімпіади та конкурси [76]
Соціально-психологічна служба [107]
Віртуальний кабінет психолога. [20]
Бібліотека [4]
Звернення громадян [0]
Літній табір [14]
Освітня програма [1]
НУШ [45]
Рух учнів [9]
Вибір підручників [17]
Стоп булінг [41]
Карантин 2020 [9]
Вакансії [14]

Пошук

Календар

«  Червень 2022  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Наше опитування

Чи подобається Вам сайт нашої школи???
Всього відповідей: 424
Головна » 2022 » Червень » 7 » Самооцінювання роботи з реалізації  ІІ ( формувального) етапу дослідно- експериментальної  діяльності
10:53
Самооцінювання роботи з реалізації  ІІ ( формувального) етапу дослідно- експериментальної  діяльності

Самооцінювання роботи з реалізації  ІІ ( формувального) етапу дослідно- експериментальної  діяльності з теми: «Формування мотивації навчальної діяльності здобувачів освіти в умовах інноваційного освітнього середовища»

Для підвищення внутрішньої мотивації здобувачів освіти  протягом чотирьох років здійснюється дослідно-експериментальна робота за темою: «Формування мотивації навчальної діяльності здобувачів освіти в умовах інноваційного освітнього середовища». Дослідно-експериментальна робота спрямована на впровадження моделі освітнього процесу, що орієнтується на проникнення у внутрішній світ дитини, пробуджує і розвиває в ній здібності і нахили з таких позицій:

  • застосування методів, які спрямовані на активну діяльність, де основним у педагогічному мистецтві педагога є уміння спонукати, а не примушувати, робити все із власної волі, з бажанням і радістю;

       -    впровадження оптимістичної гуманістичної концепції, складової проблемного питання освітнього закладу, яка зорієнтована на потенційні здібності й можливості самих дітей, ґрунтується на положенні, що саме спонукаюча, а не підштовхуюча сила навчання і виховання здатна перетворити дитину з об’єкта впливу педагогів на суб’єкт власного розвитку.

Педагогічний колектив освітнього закладу має багаторічний досвід інноваційної діяльності, роботи в режимі дослідно-експериментальної роботи; активно співпрацює із науковцями Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти, Волинського національного університету імені Лесі Українки, Луцького національного технічного університету, Львівського національного університету імені Івана Франка, Львівського національного університету ветеринарної медицини та біотехнології ім. С.З. Гжицького, Тернопільського  національного економічного університету,Луцького інституту розвитку людини університету «Україна», Київського національний університет біоресурсів і природокористування України.

В освітньому закладі створено сприятливі умови для ефективної взаємодії педагогів, здобувачів освіти, батьків та громадськості. Педагогічний колектив  впроваджує власну систему роботи з обдарованими дітьми і досягає високих результатів в інтелектуальному та духовному розвитку школярів.

Реалізація теми «Формування мотивації навчальної діяльності здобувачів освіти в умовах інноваційного освітнього середовища» забезпечує наступність і неперервність дослідно-експериментальної діяльності колективу освітнього закладу. Актуальність проблеми, напрацювання освітнього  закладу щодо розвитку дитячої обдарованості, творчого потенціалу особистості в сучасних умовах, врахування потреб учнів, батьків зумовили вибір даної  теми.

Науково-методичне забезпечення і супровід експерименту здійснюється Волинським інститутом післядипломної педагогічної освіти.

Загальнотеоретичні основи дослідження становлять наукові праці, які грунтуються на ідеях інтелектального, творчого, духовного розвитку особистості, авторами яких є К.Роджерс, Л. Виготський, П. Гальперін, Ю. Гільбух, Л. Занков, В. Давидов,  Б. Ельконін, О.Бодалєв, В.Мясищев, Л.Божович, Г. Костюк, О. Савченко, І. Бех, І. Зязюн, І. Кулагіна,   О.Гончарова, А. Маркова, Т. Матис, А. Орлов, Є. Ільїн, Н.Курдюковата ін. Дослідно-експериментальна діяльність базується на загальнометодологічних положеннях:

  • взаємозумовленість і цілісність явищ об’єктивної дійсності;
  • єдність теорії і практики;
  • неперервність освіти і взаємозв’язок між освітніми ланками;
  • самоорганізація педагогічної системи.

 В процесі здійснення  дослідно-експериментальної роботи була організована робота науково-методичної ради з питань реалізації мети та завдань експерименту, члени якої проаналізували перспективний педагогічний досвід, опрацювали теоретичний матеріал, що розкриває суть проблеми, склали тематичний каталог, визначили основні напрямки досліджень та конкретні завдання задля формування мотивації навчальної діяльності здобувачів освіти в умовах інноваційного освітнього середовища.

Практичними психологами проведено  діагностику стартового та подальших рівнів мотиваційної сфери здобувачів освіти (методики «Вивчення ставлення до навчання» Г.М.Казанцевої,«Спрямованість на набуття знань» Є.П. Ільїна, Н.А. Курдюкової, психодіагностичне дослідження мотиваційної сфери педагогічного колективу (методики діагностики особистості на мотивацію до успіху Т. Елерса та діагностики особистості на мотивацію до уникнення невдач Т. Елерса). Було визначено спрямованість та  рівень мотивації  здобувачів освіти інклюзивних класів.

З метою цілеспрямованого підвищення рівня професійної компетентності кожного педагога, його готовності до створення нових, ефективних систем навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти була організована система методичних заходів, що включали   науково-теоретичний семінар «Розвиток інноваційної культури педагога задля формування мотивації навчальної діяльності здобувачів освіти», семінар-тренінг «Особливості мотивації навчання  відповідно до вікових особливостей здобувачів освіти»,ділову гру «Порадь мені, колего…»(Як посилити мотивацію навчання здобувачів освіти на уроці),мотиваційний диспут «Розвиток професійної компетентності учителя». Відбулася науково - практична  конференція «Об’єднані наукою:мотивація та перспективи розвитку» за участі науковців вищих навчальних закладів Волині,Львова,Тернополя. Проведений цикл педагогічних рад на тему «Мотивація навчальної діяльності здобувачів освіти як важливий фактор формування конкурентоспроможного учня в умовах Нової української школи». В практику роботи ввійшли психолого-педагогічні консиліуми  з питань формування ключових компетентностей на основі вивчення індивідуальних особливостей здобувачів освіти, що сприяло підвищенню мотивації навчальної діяльності школярів.

Організовано самоосвітню роботу педагогів, а саме: укладено індивідуальні плани самоосвіти з урахуванням тематики і проблематики дослідження;здійснюються науково-методичні консультації педагогів. Проведено ряд презентаційних уроків, майстер-класів, круглих столів, районних семінарів, презентаційних меседжів з даної проблематики. Вчителі-предметники створюють  мотиваційні тематичні добірки,узагальнюється досвід роботи педагогів з питань формування мотивації.

Розроблено й схвалено педагогічною радою Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процессу. На засіданні круглого столу  з питань розвитку мотиваційної сфери увага педагогів була акцентована на  ст.42 Закону України «Про освіту» щодо дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками та здобувачами освіти, порядку виявлення та встановлення фактів академічної доброчесності. Конструктивною була дискусія щодо пошуку шляхів мотивації навчальної діяльності здобувачів освіти та кодексу честі у навчанні. Проведено тиждень академічної доброчесності «Вмотивовані й доброчесні здобувачі освіти Горохівського ліцею №2»,  створено Етичний кодекс школи – правила, яких будуть дотримуватися всі учасники освітнього процесу та які сприятимуть запровадженню прозорого освітнього шкільного середовища.

Оскільки важливою умовою формування мотивації навчальної діяльності здобувачів освіти є проєктування та використання інноваційного освітнього середовища членами творчої групи було визначено засоби такого середовища. Проведено SWOT- аналіз освітнього середовища та на його основі визначені завдання та чинники, які сприятимуть підвищенню мотивації навчальної діяльності здобувачів освіти  на певних етапах роботи. Реалізовано ряд мотиваційних проєктів: «Мотивований у школі – успішний у житті», «Цікаві завдання – захоплююче й результативне навчання», «Робота позакласна – мотивація класна» та інші.

На базі шкільного методичного кабінету організована  консультативна робота з теми дослідження для усіх учасників освітнього процесу. Актуальні проблеми теми висвітлюються на стенді «Дослідно-експериментальна робота» та на оновленому сайті школи (http://nvk-horokhiv.at.ua/).

Саме сукупність форм і методів  роботи з питань реалізації основних напрямків досліджень задля поставленої мети експерименту, які побудовані на концептуальних принципах навчання, виховання, розвитку особистості  й реалізуються колегіально дали можливість вибудувати Модель мотивації навчальної діяльності здобувачів освіти в умовах інноваційного освітнього середовища (додаток1), яка покладена в основу подальшої  роботи. Системна, послідовна  та цілеспрямована діяльність дозволила створити Модель мотиваційної спрямованості та професійного розвитку педагогів (додаток2), яка сприяє виробленню подальшої стратегії та прогнозуванню педагогічної діяльності.

Проміжний моніторинг реалізації дослідно-експериментальної роботи дозволяє стверджувати, що такий вид діяльності дає поштовх до модернізації освітнього процесу, забезпечує ефективний професійний розвиток кожного педагога, слугує трансформації набутих знань, теоретичних положень у конкретні педагогічні дії, які сприяють  підвищенню мотивації здобувачів освіти.

Результати психологічних досліджень, порівняльний аналіз проценту якості та середнього балу навчальних досягнень школярів на різних етапах експериментальної роботи свідчить про позитивну динаміку росту інтелектуального і творчого потенціалу здобувачів освіти, що підтверджує успішне впровадження моделі мотивації навчальної діяльності в інноваційному освітньому середовищі закладу.

Інноваційна діяльність освітнього закладу в умовах реалізації Концепції Нової української школи є надзвичайно важливою. В процесі роботи спрямовуємо її на формування у здобувачів освіти внутрішньої мотивації, навичок самоосвіти, самооцінювання, самовизначення, самоаналізу дій.

Рівень якості освітньої діяльності за даним напрямом є достатнім.

                              Валентин Бочковський, заступник                                           директора з навчально – виховної роботи

 

 

 

 

Категорія: Результати моніторингу якості освіти | Переглядів: 311 | Додав: buh-bah | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: