14:35 Анонімне опитування-анкетування | |
«Чи знаю Я свої права, чи виконую свої обов’язки»
Вже вкотре серед школярів нашої школи проходять профілактичні та просвітницькі бесіди з метою усвідомлення своїх прав та обов’язків. Так, в рамках проведення тижня права, практичним психологом школи Пилипюк Тетяною Олександрівною, серед учнів 6-х класів було проведене анонімне анкетування: «Чи знаю Я свої права, чи виконую свої обов’язки». Отже, ми отримали наступні результати дослідження. Свої права знають 74 % учнів, 26 % - знають частково. Що ж до обов’язків – отримуємо 63 % і 37 % відповідно. На думку учнів, до речі, важливіші права – 84 %, а обов’язки лиш важливі на 16 %. Тут варто замислитися. На запитання, надати самостійні версії того, які ж все таки обов’язки вони повинні виконувати в своєму віці, учні змогли виділити лиш декілька: навчатися (отримувати освіту) 42 %; допомагати дорослим (батькам) 44 %; виконувати домашню роботу 6 %; не підвищувати голос на вчителя 4%; не говорити на уроках 2 %; не затримуватись на урок 2 % . Школярі змогли чітко відповісти і пригадати, де найчастіше порушуються їхні права, коментуючи це запитання ситуаціями з власного життя. Отож, ми отримали такі дані: 47 % - в громадських місцях (магазині, транспорті); по 26 % в сім’ї та в навчальному закладі; і найменше серед друзів – 1 %. Право, яке для шестикласників є найголовнішим – право на життя – 79 %, і звичайно – право на любов і піклування – 21 %. У своєму опитуванні, ми не могли оминути тематики покарання. З цієї категорії випливає, що найчастіше до учнів застосовується матеріальне покарання (напр. відсутність гаджетів) – 63 %, моральне – 30 %, фізичне – 7 %. При чому, 74 % дітей вважають, що покарання застосовують майже завжди справедливо, 16 % думає, що найчастіше несправедливо, а 10 % переконані, що зовсім несправедливо. В рамках проведення профілактики психологічного насилля серед старшокласників, ми поцікавилися і в молодших – підлітків, чи доводилося їм відчувати таку форму насилля. 79 % з них – відповіли негативно, а от 21 % - ствердно. , звичайно, з метою діагностики проблематики наших школярів і прогнозування подальшої корекційної роботи, ми запитали, які ж на їхню думку найбільші труднощі виникають у сучасних учнів. Результати наступні – психологічні проблеми – 30 %; проблеми у відносинах з вчителями – 24 %; алкоголізм, куріння– 15 %; великі навантаження – 15 %; нерозуміння з боку батьків 12 %; незнання власних прав 3%. Таким чином, продіагностовано та проаналізовано усвідомлення правової тематики серед учнів – молодших підлітків та зпрогнозовано подальшу роботу психологічної службу школи.
Практичний психолог Пилипюк Т. О. | |
|
Всього коментарів: 0 | |