16:18 Соціально-педагогічний супровід інклюзивного навчання та дітей з ООП | |
На сьогоднішній день в загальноосвітніх закладах зростає кількість учнів з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних класах. Практика європейських країн, показує, що діти з особливими потребами можуть одержувати освіту в звичайному навчальному закладі за моделлю інтегрованого інклюзивного навчання, яка дає можливість не відокремлювати таких учнів від інших. Запровадження таких сучасних моделей організації навчання й виховання в школі потребує особливої підготовки педагогів та організації психологічної служби школи, оскільки ефективність інклюзивного навчання залежить від правильного соціально – педагогічного та психолого – педагогічного супроводу цих дітей. Важливу роль у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами відіграє соціальний педагог, який сприяє соціальній адаптації дитини в загальній ситуації її соціальних відносин. У результаті цього діти долучаються до всіх соціальних систем, структур, соціальних зв`язків та беруть активну участь в основних сферах життя і діяльності школи та суспільства, готуючи себе до повноцінного майбутнього життя. Соціально-педагогічний супровід інклюзивного навчання дітей з ООП, консультативно-просвітницьку робота з усіма учасниками навчально-виховного процесу є пріоритетним напрямком роботи соціального педагога нашої школи Луговської О.Я. Виконуючи цю функцію соціальний педагог надає рекомендації (поради), професійну консультативну соціально-педагогічну допомогу дітям з ООП, їх батькам, учням, учителям, адміністрації та іншим особам у пошуку шляхів розв’язання проблемної ситуації; забезпечує налагодження взаємодії між учнями, батьками та педагогічними працівниками в умовах загальноосвітнього навчального закладу. Оксана Ярославівна забезпечує реалізацію прав та інтересів дітей з ООП на основі державних документів; відстежує надання їм необхідних пільг, представляє їх інтереси в різних інстанціях; співпрацює з органами соціального захисту та допомоги, медичними закладами. Надає інформаційно-консультативну допомогу сім’ям з правових питань, з питань виховання та навчання, забезпеченні харчуванням у школі, організації життєдіяльності і дозвілля дитини. Батькам часто необхідно надавати практичні поради щодо нагляду за дітьми, пояснення та рекомендації щодо вирішення повсякденних проблем, пов’язаних з вихованням, знайомити з досвідом інших батьків. Соціальний педагог виступає посередником між членами сім’ї та іншими соціальними інститутами у розв’язанні конфліктних ситуацій. Соціальні послуги Луговська О.Я. здійснює шляхом індивідуальної роботи. Соціальний педагог, як невід’ємна частина будь-якого реабілітаційного процесу, здійснює координацію соціальної адаптації та інклюзію „особливих” учнів в шкільне середовище. Оксана Ярославівна з дітьми з особливими освітніми потребами проводить індивідуальні розвиваючі та корекційні заняття, враховуючи особливості учнів та рекомендації ІПР. Соціально-педагогічна робота з «особливою дитиною» має спрямовуватися на досягнення головної мети – підготувати її до самостійного життя. Щоб забезпечити загальний успіх справи, слід з повагою ставитись до всіх і вдумливо та наполегливо працювати на користь дитини. | |
|
Всього коментарів: 0 | |