Четвер, 09.05.2024, 08:41
Вітаю Вас Гость | RSS

Форма входу

Категорії розділу

Символіка [1]
Адміністрація [1]
Педагогічний колектив [8]
Етичний кодекс [1]
Електронні адреси працівників [1]
Правила зарахування до закладу освіти [1]
Набір у перший клас [29]
Навчально-виховна робота [164]
Методична робота [111]
Виховна робота [430]
Гурткова робота [31]
Дослідно-експериментальна робота [44]
Інклюзивне навчання [29]
Дистанційне навчання [175]
Учитель року [5]
Історія школи [11]
Традиції школи [89]
Учнівсьне самоврядування [49]
Нормативна база [7]
Результати моніторингу якості освіти [20]
Співпраця з навчальними закладами [27]
Зовнішнє Незалежне Оцінювання [15]
ДПА [9]
Прозорість та відкритість освітнього закладу [36]
Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти [2]
Олімпіади та конкурси [76]
Соціально-психологічна служба [107]
Віртуальний кабінет психолога. [20]
Бібліотека [4]
Звернення громадян [0]
Літній табір [14]
Освітня програма [1]
НУШ [45]
Рух учнів [9]
Вибір підручників [17]
Стоп булінг [41]
Карантин 2020 [9]
Вакансії [14]

Пошук

Календар

«  Червень 2022  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Наше опитування

Чи подобається Вам сайт нашої школи???
Всього відповідей: 421
Головна » 2022 » Червень » 7 » Самооцінювання роботи з реалізації здоров’язберігаючих технологій в освітньому закладі
16:13
Самооцінювання роботи з реалізації здоров’язберігаючих технологій в освітньому закладі

 

  Проведений моніторинг з питань здоров’язберігаючих технологій в освітньому закладі дає можливість стверджувати, що поетапно реалізовуються завдання з питання формування основ культури здоров’я. Комплексна робота з даного напрямку сприяла:  зменшенню захворюваності, підвищенню рівня фізичної та розумової працездатності, успішності та якості знань, партнерських взаємин, створення умов для задоволення різноманітних інтересів учасників освітнього процесу. З метою реалізації поставлених завдань, створені та діють: психологічна та медична служби, центр формування та збереження здоров’я.

          Питанням здоров’я учнів переймаються всі служби освітнього закладу, надзвичайно широким є коло організаторів просвітницької, профілактичної та корекційно-розвивальної роботи й напрацьовані різноманітні форми роботи.

         Стрижнем системи роботи ліцею є програма «Здорова дитина – здорова країна», мета якої розвивати культуру здоров’я серед учасників освітнього процесу та шкільна Концепція, спрямована на засвоєння учнями, батьками й вчителями основ культури здоров’я, зменшення захворюваності, створення сприятливих умов для всебічного розвитку здорової особистості, для учнів початкових класів – програма «Здоров’ятко».

Важливу роль у формуванні міцного здоров’я дітей, знань і практичних навичок, які необхідні для опанування рухових дій, відіграють уроки фізичної культури. З цією метою розроблена Програма з розвитку фізичної культури та спорту.

Ефективними формами збагачення фізичного здоров’я в школі є: ранкове коло в початкових класах, хореографія, ритміка, ігри на свіжому повітрі, фізкультхвилинки на уроках, динамічні паузи, колективні творчі справи «Ярмарок – здоров’я», «Твоє здоров’я в твоїх руках», соціальний моніторинг молодіжних проблем.

         Для формування здорового способу життя створена система роботи в освітньому процесі.

         Управління здоров’язберігаючим процесом здійснюється за моделлю управлінської вертикалі від адміністрації навчального закладу до учнівського самоврядування та батьківської громадськості.

         Науковий підхід до організації управління здійсннюється згідно чіткого алгоритму, який складається з визначення загальних і часткових функцій, що наповнені конкретним змістом і притаманні управлінській діяльності, спрямовані на виконання конкретних завдань щодо збереження здоров’я школярів.

         Оскільки школа працює над здоров’язбережувальними технологіями, зокрема, над створенням відповідного освітнього середовища, в основу роботи покладені такі принципи управління: системність, адаптивність, цілеспрямованість, відкритість, професіоналізм, демократичність, гуманізація, науковість .

         На основі цих принципів створено структуру управління процесом пропаганди здорового способу життя, організаційно-педагогічні основи якої передбачають створення системи основних управлінських дій, спрямованих на забезпечення культури здоров’я школярів та створення здоров’язбережувального освітнього середовища.

         Для успішного досягнення поставленої мети, застосовуються такі методи управління, як: організаційно-педагогічний, соціально-психологічний, організаційно-розпорядчий. Усі вони сприяють розвитку творчих сил педагогів, стимулюють саморозвиток.

Розроблені шляхи формування фізичного здоров’я.

         Організована позакласна спортивно-масова робота з питань створення необхідних умов для фізичного розвитку школярів, збереження та зміцнення їх здоров’я. Розроблені комплексні заходи щодо запобігання травматизму в школі.

         У практичну діяльність активно впроваджуються такі здоровязберігаючі освітні технології:

  • елементи проєктних технологій. Учнівськими колективами створюються проєкти;
  • інтерактивні методи навчання, форми роботи. Однією з інтерактивних форм роботи є створення учнівського портфоліо;
  • нестандартні підходи до викладання предметів;
  • нетрадиційні інтегровані уроки;
  • викладання матеріалу блоками.

Особистісна технологія реалізовується через створення позитивного емоційного фону, що є складовою ситуації успіху.

         Впровадження здоровязбережувальних технологій відбувається за такими основними напрямами: діагностика, профілактика, просвітницько-розвивальна робота, корекційна робота, дослідна та організаційно-методична робота.

         Проведений моніторинг дає можливість стверджувати, що у збереженні та зміцненні здоров’я мають великі ресурси здоровязбережувальні методики ціннісного ставлення до природи. Виховання у школярів любові до природи, потреби піклуватися про неї, залучення їх до дослідної діяльності в галузі екології мають неабияку педагогічну дію, що формує особистість, зміцнює духовно-етичне здоров’я учнів.

З’ясовано, що проблема збереження фізичного і психічного здоров’я дитини, сприяння її гармонійній, особистій і соціальній адаптації  є основою роботи педагогічного колективу освітнього закладу. Тому в центрі уваги класних керівників – вибір оптимальних форм і методів виховної роботи з учнями в умовах реалізації даної проблеми. 

         Спільна та узгоджена робота школи та сім’ї забезпечує єдині погляди на сутність та значення гігієнічних вимог.       

         Для з’ясування мотивації школярів до здорового способу життя, визначено рівень ціннісних пріоритетів до здоров’я та встановлено потреби учня, якими він керується у навчально-виховній діяльності.

Було відстежено, що надзвичайно важливу роль у мотивації відіграють почуття, інтереси та схильності і, особливо важливо, світогляд дитини, її ідеали, якими вона підкорює свою поведінку.

         З метою формування в учнів мотивації до здорового способу життя, залучення їх до занять фізкультурою і спортом, у нашій школі проводяться спортивні свята, конкурси, конкурсно-розважальні програми, турніри. Учні початкових класів випробовують свої сили на швидкість та спритність у спортивних змаганнях «Веселі старти».

Важливу роль у формуванні особистості відіграє психологічна служба освітнього закладу .

Медична служба у школі – осередок збереження здоров’я учнів. Щорічно проводяться медичні обстеження учнів, складаються листки здоров’я, проводиться моніторинг стану здоров’я. Аналіз стану здоров’я учнів свідчить, що кількість здорових дітей зменшується. Знаходяться під особливим поглядом діти, які стоять на диспансерному обліку. На уроках фізкультури такі учні займаються в спецгрупах. До співпраці залучаються батьки-лікарі з метою пропаганди здорового способу життя серед учнів.

         Особлива увага в освітньому закладі приділяється учнівському самоврядуванні. В Учнівській раді дієвою є робота сектору здоров’я та спорту. Проводяться психологічні тренінги, анкетування, обговорюються з однолітками матеріали преси, книг із цієї тематики, участь у діяльності лекторію «За здоровий спосіб життя», проведення днів здоров’я, тижнів профілактики шкідливих звичок, фотомарафони, ресурсні зустрічі, фізкультурно-спортивні челенджі, інформаційні вісники.

          За результатами комплексного діагностування учнів  школи простежується динаміка розвитку ціннісних орієнтацій школярів у фізично-оздоровчій діяльності, в чому сприяє ефективна систему роботи всіх учасників освітнього процесу.

Рівень якості освітньої діяльності за даним напрямом є достатнім.

 

Любов Бойко, заступник директора з навчально – виховної роботи

Категорія: Результати моніторингу якості освіти | Переглядів: 202 | Додав: buh-bah | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: