П'ятниця, 17.05.2024, 08:22
Вітаю Вас Гость | RSS

Форма входу

Категорії розділу

Символіка [1]
Адміністрація [1]
Педагогічний колектив [8]
Етичний кодекс [1]
Електронні адреси працівників [1]
Правила зарахування до закладу освіти [1]
Набір у перший клас [29]
Навчально-виховна робота [164]
Методична робота [111]
Виховна робота [430]
Гурткова робота [31]
Дослідно-експериментальна робота [44]
Інклюзивне навчання [29]
Дистанційне навчання [175]
Учитель року [5]
Історія школи [11]
Традиції школи [89]
Учнівсьне самоврядування [49]
Нормативна база [7]
Результати моніторингу якості освіти [20]
Співпраця з навчальними закладами [27]
Зовнішнє Незалежне Оцінювання [15]
ДПА [9]
Прозорість та відкритість освітнього закладу [36]
Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти [2]
Олімпіади та конкурси [76]
Соціально-психологічна служба [107]
Віртуальний кабінет психолога. [20]
Бібліотека [4]
Звернення громадян [0]
Літній табір [14]
Освітня програма [1]
НУШ [45]
Рух учнів [9]
Вибір підручників [17]
Стоп булінг [41]
Карантин 2020 [9]
Вакансії [14]

Пошук

Календар

«  Квітень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Наше опитування

Чи подобається Вам сайт нашої школи???
Всього відповідей: 422
Головна » 2016 » Квітень » 4 » Аналітичний звіт про роботу практичного психолога НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.-гімназія» м.Горохів Бочковського Валентина Дмитровича за 2014-2015 н.
10:14
Аналітичний звіт про роботу практичного психолога НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.-гімназія» м.Горохів Бочковського Валентина Дмитровича за 2014-2015 н.

Аналітичний звіт про роботу практичного психолога

НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.-гімназія» м.Горохів

Бочковського Валентина Дмитровича за 2014-2015 н.р.

 

Практичний психолог закладу НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.-гімназія» м.Горохів Бочковський Валентин Дмитрович здійснював свою роботу  за такими напрямками:

психодіагностична робота (групова та індивідуальна форма);

консультаційна робота;

корекційно-відновлювальна та розвивальна робота (групова та індивідуальна форма);

психологічна просвіта,;

психопрофілактика;

навчальна діяльність;

організаційно-методична робота.

Організація роботи практичного психолога базувалася на поєднанні таких компонентів: психологічного супроводу розвитку учнів; заходів, спрямованих на реалізацію державних, регіональних програм, наказів та рішень; запиту і специфіки навчального закладу;  власного плану діяльності.

 Психологічний супровід учасників навчально-виховного процесу здійснювався за наступними параметрами:

1. Організаційні моделі діяльності практичного психолога в навчальному закладі:

Робота з дітьми (адаптація до умов навчального закладу та особливостей навчально-виховного процесу; вивчення психологічних особливостей дитини/колективу; корекція та розвиток індивідуально-психологічних особливостей; профілактика та подолання асоціальних проявів в поведінці дітей, негативних явищ в учнівському середовищі; формування життєвої компетентності, здорового способу життя).

Робота з педагогічними працівниками (психологічна просвіта/консультування з актуальних питань навчально-виховного процесу, особистісної сфери; психологічний супровід функціонування дитячого колективу на різних етапах його існування).

Робота з батьками (психологічна просвіта/консультування з питань розвитку та особливостей особистості у різних вікових періодах).

2. Формування психологічної компетентності всіх учасників навчально-виховного процесу.

3. Формування психологічної готовності учасників навчально-виховного процесу до взаємодії з дитиною з особливими освітніми потребами  та психологічний супровід навчально-виховного процесу в умовах інклюзивної освіти (за суб’єктами: - діти, - батьки, - педагогічні працівники).

4. Психологічний супровід профільного, допрофільного навчання та випускників під час зовнішнього незалежного оцінювання.

5. Психологізація навчання та  створення комфортного освітнього середовища в навчальному закладі.

6. Профілактика насильства в освітньому середовищі, захист гідності дитини.

      7. Психологічний супровід дітей, батьки яких перебувають в АТО або мобілізовані та    дітей переселенців.

 

Пріоритетним напрямком роботи була спрямованість школярів на здоровий спосіб життя, життя без насильства та психологічний супровід обдарованих дітей. Продовжував роботу над темою: «Підвищення психологічної компетентності учасників навчально – виховного процесу» .

Діяльність  була спрямована на виконання заходів з реалізації наступних державних програм:

Загальнодержавна програма «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини» на період до 2016;

Загальнодержавна програма забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД на 2009-2013 роки;

Державна цільова соціальна програма «Молодь України» на 2009-2015 роки;

Державна програма «Репродуктивне здоров’я нації» на період до 2015 року;

ПРООН/ЮНЕЙДС «Сприяння просвітницькій роботі «рівний-рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя». Робота з метою реалізації програм здійснювалася згідно плану.

Так протягом навчального року  здійснювався психологічний супровід учнів, метою якого є створення в освітньому закладі умов для максимально успішного в даній ситуації особистісного розвитку, навчання і соціалізації дитини.

З метою визначення індивідуальних особливостей учнів та покращення індивідуального підходу до кожного учня було проведено ряд  психологічних досліджень. Зокрема на вивчення темпераменту дитини, інторовертності – екстровертності(8кл.), визначення ціннісних орієнтацій серед учнів старших класів, соціально-психологічне дослідження щодо проявів насилля серед учасників навчально-виховного процесу, дослідження рівня агресивності серед учнів молодшого  підліткового віку(6 класи), діагностика  пізнавальної сфери, здібностей та інтересів школярів  9 - класів з метою вибору профілю навчання, діагностика інтересів та потреб учнів 7-х класів з метою організації допрофільної підготовки,  вибіркове поглиблене психологічне обстеження  учнів 4-х класів з метою вивчення готовності до переходу в середню школу, соціометричні дослідження учнівських колективів. За результатами досліджень були проведені інтерактивні заняття для учнів, психологічний семінар для вчителів та засідання  для батьків.

Пріоритетним напрямком роботи практичного психолога було визначення обдарованості та  розвиток обдарованих, талановитих та здібних учнів, розроблення рекомендацій зі створення сприятливих умов навчання та виховання.

Виявлення обдарованих учнів шляхом психодіагностики, спостереження, вивчення продуктів творчої діяльності мали мету: допомогти дитині усвідомити себе, посилити сильні сторони особистості, відкоригувати їх слабкі сторони та компенсувати слабкі сторони за рахунок розвитку сильних сторін, тобто створити умови мобілізації особистісних ресурсів .

Результати досліджень доводилися до  учасників навчально-виховного процесу під час консультацій, консиліумів, виступів перед педагогічним колективом на педрадах, семінарах, нарадах. За результатами досліджень проводилася просвітницька та корекційно - розвивальна робота. Були проведені корекційно - розвивальні заняття з учнями 5-х класів «Я – п’ятикласник»  з питань подолання труднощів у навчанні та адаптації, бесіди на правову тематику з учнями «групи ризику» та корекція негативних поведінкових проявів, здійснювалась  корекційно - розвивальна робота з дітьми з особливими освітніми потребами, було організовано індивідуальне консультування учнів-членів МАН«Секрети твого успіху», заняття з елементами тренінгу з метою формування дружніх стосунків в 5-х класах, корекційно - розвивальні заняття з учнями 4-х класів «Крокуємо до 5 класу».

Проводилось індивідуальне консультування для всіх учасників навчально – виховного процесу, діяв телефон психологічного консультування

 

Тематика звернень  протягом навчального року  була різноплановою.

З боку батьків з питань :

- мотивації  навчальної діяльності школярів;

- рівня самооцінки й  домагань дітей;

- розвитку пізнавальних процесів школярів;

- вікових особливостей дітей та шляхів їх психологічної підтримки;

- адаптації дітей до школи;

- невмотивованої агресії;

- підліткового егоцентризму;

- емоційного стану дітей;

- підбору відповідних виховних заходів;

- роботи з дітьми з особливими освітніми потребами;

- взаємовідносин дітей.

З боку педагогів з питань:

- використання ефективних методів  стимулювання відповідної поведінки учнів;

- підвищення  комфорту й мікроклімату в класах;

- психологічних особливостей учнів;

- мотивів  неадекватної поведінки;

- налагодження взаємодії з дітьми;

- шляхів подолання конфліктності;

- особливостей характеру учнів;

- розкриття особистісного, інтелектуального та творчого  потенціалу дитини;

- особистісних проблем.

З боку дітей з питань:

- за результатами  психодіагностичних досліджень;

- особистої взаємодії  в учнівському колективі;

- взаємовідносин з дорослими;

- подолання кризових ситуацій;

- подолання  тривожності;

- конфліктності;

- підвищення самооцінки;

- розвиток навичок спілкування;

- розкриття особистісного, інтелектуального та творчого потенціалу.

         Учні зверталися за допомогою, на консультації індивідуально та малими групами, де один йшов с запитом з 2-3-а учнями, як група зацікавленої підтримки. Серед учнів найбільша кількість консультацій на тему «Психологія спілкування та взаємовідносин.

Робота з педколективом, адміністрацією здійснювалося за такими напрямками:

1.Консультування, індивідуальні бесіди. Консультації для вчителів надавалися за результатами досліджень з метою подальшого планування роботи з колективом учнів, з окремими учнями та їх батьками.

2.Консиліум «Індивідуально-психологічні особливості школярів 5 класу» був проведений з метою визначення кроків для покращення психологічного клімату у групі  з урахуванням особливостей класного керівника та кризисних етапів життя як вікових так і особистісних.

3.Тренінги для педагогів  «Психологічний комфорт» та «Попередження насильства серед дітей» з метою підвищення педагогічної майстерності.

4.Психологічний семінар   «Соціально-психологічні аспекти інклюзивної освіти» з метою покращення індивідуального підходу до  учня з урахуванням результатів досліджень.

5.Інформайіцні матеріали за результатами виступів, повідомлення.

6.Виступи на педрадах,семінарах.

7.Виступи на МО класних керівників.

8.Надавалася психологічна допомога вчителям у проведенні уроків, класним керівникам у роботі з батьками, учнями.

10. Рекомендувалася тематична психологічна література вчителям -предметникам й класним керівникам .

У роботі з батьками  використовувалась така форма роботи як коло порозуміння.

Для батьків були проведені:

1.Психологічні шепталки: «Особливості суперечливих стосунків між батьками та дітьми »

2.Виступи на батьківських зборах з питань психологічних закономірностей навчання і розвитку  «Адаптація до нових навчальних умов. Ресурси та потенціал учнів (за результатами психологічного дослідження)».

3.Тренінг  «Батьки та діти: шляхи взаємодії»

4.Круглий стіл для представників батьківських комітетів  5-х класів.

 

За результатами індивідуальної психодіагностики проводилися сімейні консультації з метою обговорення результатів  дослідження, усвідомлення витоків формування проблеми, з’ясування подальших дій в напрямку подолання виявлених проблем. Надавалася необхідна інформація, рекомендації. Серед батьків найбільша кількість консультацій на тему  «Питання взаєморозуміння, шляхи подолання конфліктних ситуацій».

Організаційно-методична робота охоплювала різні види діяльності:

- планування річне і поточне;

- складання звітів про виконану роботу;

- організаційно-методична підготовка психологічного супроводу учнів;

- обробка результатів психодіагностики;

- підготовка до проведення групових занять, тренінгів;

- підготовка до виступів на педрадах, семінарах, нарадах;

-підготовка до виступів на батьківських зборах;

- робота в бібліотеці, мережі Internet, самоосвітня робота;

- підвищення фахового рівня на курсах при ВІППО

 

Підготовлені методичні рекомендації «Психологічні аспекти роботи з обдарованими дітьми», де запропоновані матеріали для врахування психологічних аспектів в процесі роботи з обдарованими дітьми, що можуть  будуть корисні в роботі керівників шкіл, практичних психологів та соціальних педагогів, вчителів – предметників. Дані матеріали схвалені  та рекомендовані до друку вченою радою Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти.

Категорія: Соціально-психологічна служба | Переглядів: 5546 | Додав: buh-bah | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: